preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Tražilica
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 338572
Ovaj mjesec: 2689
Ovaj tjedan: 864
Danas: 230
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Job shadowing u Finskoj
Autor: Matea Boškić, 7. 6. 2024.

 
Učiteljice OŠ Mate Lovraka iz Petrinje, Gorana Kelava, Ivana Šalinović - Jajčinović i Silvija Zovak, provele su tjedan dana u Finskoj, s ciljem upoznavanja jednog od najboljih obrazovnih sustava na svijetu.
OŠ Mate Lovraka Petrinja sudionik je u Erasmus + KA1 projektu pod nazivom "Pogled u budućnost." Job shadowing, odvijao se u glavnom gradu Finske, Helsinkiju, u osnovnoj školi Keinutien ala-aste.
Cilj je bio promatrati metode rada finskih učitelja, te uočiti razlike između jednog od najuspješnijih školstava na svijetu i našeg školstva, te u konačnici primijeniti stečeno znanje u svakodnevnom radu s učenicima.
Učiteljice su uočile poprilične razlike između finskog i hrvatskog školstva, prvenstveno u opsegu gradiva i načinu rada. U hrvatskom obrazovnom sustavu, stavlja se fokus na veću količinu gradiva, a samim tim učiteljima se ostavlja manji prostor za kreativnije načine rada i razvoj suradničkog učenja.
U Finskoj se, od prvog razreda OŠ pažnja poklanja timskom radu, on se svake godine malo nadograđuje, u skladu s dobi učenika. Na primjer, učenici 4. razreda, tri puta tjedno po jedan sat provedu u timskom radu. U višim razredima, na svakom satu, barem mali dio gradiva obrade kroz timski rad.
Može se uočiti i veća opuštenost u nastavi. Učenici su uglavnom u čarapama, a u nekim učionicama postoji i kutak za odmor, s vrećama na podu ili krevetom. Učionice imaju i mini kuhinju.
U Hrvatskoj, učenici od 1. do 4. razreda imaju jednog učitelja, koji im predaje većinu predmeta, a u Finskoj, jedan učitelj je s učenicima od prvog do šestog razreda, te im predaje većinu predmeta. To je upravo i moguće jer se ne stavlja naglasak na širi opseg gradiva, nego se u osnovnoj školi uče same osnove, s naglaskom na razvoj suradničkog učenja.
Uočile su i razliku u udžbenicima i digitalnim alatima. Finski nastavnici imaju kvalitetnije digitalne materijale, uz pomoć koji učenici uče kroz igru, na njima zabavniji način.
Učiteljicama se svidio i predmet Financijska pismenost, u kojem učenici uče o novcu, koliko što košta, o režijama te općenito kako upravljati novcem. U hodniku škole, izloženi su neki od ručnih radova učenika, kao što su šivane torbe i jastuci, drvene tacne, kuhače. Velik broj finskih učenika se odlučuje da će pohađati, u sklopu Domaćinstva, rad s drvetom.
Kako njihov cilj nije ići u širinu gradiva, gradivo u kojem uče o prirodi, geografiji, kemiji, fizici, stavili su u jedan predmet, kojeg zovu Znanost. U predmetu Znanost, uče se osnove navedenih predmeta.
Sva nastava odvija se u jednoj smjeni, cjelodnevne nastave nema, a učenici 1. i 2. razreda imaju mogućnost boraviti u produženom boravku.
Učiteljice su ponijele i poklone za finske učitelje, nakit koji su izradili vrijedni zadrugari OŠ Mate Lovraka "Lovreki."
Članak napisala: Silvija Zova

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju