« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U razdoblju od 11.3 do 16.3.2024. učiteljice OŠ Mate Lovraka Petrinja Ljiljana Sigur, Jelena Keserović, Ivana Caban Augustić, Mirna Dejanović, Jasna Anušić (koordinatorica projekta) i ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić prisustvovale su stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta ,,Pogled u budućnost''. Strukturirani tečaj ,,Introduction to the Finnish Education Model'' održan je u Helsinkiju, a cilj mu je bio otkriti i prenijeti sve tajne uspješnog poučavanja unutar finskog obrazovnog sustava.
Šestodnevni tečaj obuhvaćao je predavanja o osnovama i pristupima unutar finskog kurikuluma i obrazovnog sustava koji se temelji na pojmovima wellbeing (dobrobiti učenika), co-oprational learning (suradničko učenje) i student-centered approches (pristupi usmjereni na učenika). Upoznale su s pojmom PERMA i njegovom primjenom u svrhu pozitivnog obrazovanja kojemu je glavna funkcija da učenici od malih nogu spoznaju pojam povjerenja i odgovornosti prema sebi i društvu. Svim sudionicima se najviše svidjela metoda ,,Stairs of Trust'' na kojoj temelje upravljanje razredom (classroom menagment). Finsko školstvo stremi uvođenju modela kao što su ,,Open Learning Space'' i ,,Deskless'' koji daje potpuno novi način provedbe nastave i nastavnog procesa. Učiteljice su isprobale digitalne alate i izrađivale digitalne sadržaje uz pomoć aplikacija kojima se koriste finski učitelji.
Studijskim posjetom Omnia Marketspace-u dobile su uvid u razvoj malog poduzetništva nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja, a posjet knjižnici Oodi objasnio je zašto Finci doživljavaju knjižnicu kao osnovni stup čitalačkog odgoja i dobar temelj uspješnog školstva. Po završetku tečaja trebale su izraditi prezentacije na temelje naučenoga te razmijeniti ideje kako bi novo naučeno mogle primijeniti u sklopu zakonskih okvira RH i pravilnika u svojoj školi. Osim iz Hrvatske, na tečaju su bili učitelji iz Nizozemske, Njemačke i Francuske.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinator Erasmus+ projekta