« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učiteljice engleskog jezika Mirna Dejanović i Jasna Anušić te ravnateljica OŠ Mate Lovraka Petrinja Ankica Krnjajić Magdić provele su tjedan dana u Finskoj upoznavajući jedan od najboljih obrazovnih sustava na svijetu i uočavajući razlike s hrvatskim obrazovnim sustavom. Nastavničko hospitiranje se odvijalo u sklopu Erasmus+ projekta KA1 pod nazivom ,,Pogled u budućnost’’. Job shadowing u Sotungin Koulu je uključivao sudjelovanje u nastavi i praćenje rada učitelja, praćenje aktivnosti i obveze učenika te praćenje organizacije nastave. Razlike koje su uočile bile su značajne. Što se tiče organizacije nastave, škola počinje u kolovozu, a završava u lipnju. Satovi im traju 45 minuta, odmor između dva sata je 15 minuta, a svi učenici idu na besplatan ručak u školsku kantinu u trajanju od pola sata. Nastava počinje u 9:00 sati. Nižim razredima nastava završava do 11:45, dok višim razredima do 15:00 sati. Cjelodnevne nastave nema, ali imaju produženi boravak. Sportaši koji su uključeni u udruženje URHEA prije nastave imaju treninge te im nastava jednom tjedno počinje kasnije.
Nastava je neusporedivo opuštenija nego u Hrvatskoj. Učenici se nastavnicima obraćaju imenom te puno otvorenije pristupaju komunikaciji, osobito u rješavanju problema i zadataka tijekom nastave. Veći je naglasak na praksi i radu rukama nego na teoriji. Puno je nastave na otvorenom. Tjelesna i zdravstvena kultura se odvija u školskoj dvorani i učenici su uglavnom bosi. Tijekom zimskog doba učenici za nastavu TZK koriste klizalište i skijalište, dok se tijekom ljepšeg vremena provodi orjientacija u prirodi. Učionice su digitalno opremljene, dok su specijalizirane učionice za rukotvorine vrhunski opremljene svim vrstama bušilica, brusilica, šivaćim strojevima...
U školi postoje prostori koji su namijenjeni za školski bend (zvučno izolirana prostorija s instrumentima), teretana, prostor za suvremeni ples i dvije kuhinje namijenjene za kulinarstvo. Za razliku od naših učenika koji u nastavi glazbene kulture imaju udžbenike i kajdanke, mali Finci imaju na raspolaganju sve vrste instrumenata od bubnjeva, bas gitare do sintisajzera. Od petog razreda svi učenici moraju znati svirati barem ukulele.
Učenike se ocjenjuje tek u četvrtom razredu, a ocjene se kreću od 4. do 10. Osnovna škola ima 9 razreda te nakon njezinog završetka imaju dvije mogućnosti za nastavak školovanja: opće školovanje i strukovno. Pri toj odluci im pomaže nastavni predmet koji se zove Student counselling (Savjetovanje učenike o izboru buduće karijere i planiranja puta koji će ih dovesti do toga).
Plaća učitelja početnika u Finskoj iznosi oko 3500 eura i zanimanje je to koje je vrlo cijenjeno.
Nakon provedenog job shadowinga, učiteljice su se vratile motivirane i spremne implementirati primjere dobre prakse u svoje nastavne procese u svrhu napredovanja svog znanja, svojih učenika i same škole.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+ projekta.