preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Tražilica
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 338590
Ovaj mjesec: 2707
Ovaj tjedan: 882
Danas: 248
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
vijesti
Disemenacija projekta
Matea Boškić / datum: 10. 7. 2024. 14:38
Učiteljice Ivana Šalinović Jajčinović i Gorana Kelava iz OŠ Mate Lovraka Petrinja imale su diseminaciju Erasmusovog + projekta KA122 pod nazivom  "Pogled u budućnost".
Silvija Zovak (biologija), Ivana Šalinović Jajčinović (geografija) i Gorana Kelava (njemački jezik) su u razdoblju od 6.5. do 10.5. 2024. u Helsinkiju posjetile školu
KEINUTIEN ALA-ASTE s ciljem upoznavanja finskog sustava školstva. Na sjednici učiteljskog vijeća kolegama su predstavile metode i načine rada s kojima su se susrele tijekom sudjelovanja u projektu te na konkretnim primjerima iznijele kako su iste primijenile u vlastitoj praksi.

[OPŠIRNIJE]



Job shadowing u Finskoj
Matea Boškić / datum: 7. 6. 2024. 08:21
 
Učiteljice OŠ Mate Lovraka iz Petrinje, Gorana Kelava, Ivana Šalinović - Jajčinović i Silvija Zovak, provele su tjedan dana u Finskoj, s ciljem upoznavanja jednog od najboljih obrazovnih sustava na svijetu.
OŠ Mate Lovraka Petrinja sudionik je u Erasmus + KA1 projektu pod nazivom "Pogled u budućnost." Job shadowing, odvijao se u glavnom gradu Finske, Helsinkiju, u osnovnoj školi Keinutien ala-aste.
Cilj je bio promatrati metode rada finskih učitelja, te uočiti razlike između jednog od najuspješnijih školstava na svijetu i našeg školstva, te u konačnici primijeniti stečeno znanje u svakodnevnom radu s učenicima.
Učiteljice su uočile poprilične razlike između finskog i hrvatskog školstva, prvenstveno u opsegu gradiva i načinu rada. U hrvatskom obrazovnom sustavu, stavlja se fokus na veću količinu gradiva, a samim tim učiteljima se ostavlja manji prostor za kreativnije načine rada i razvoj suradničkog učenja.
U Finskoj se, od prvog razreda OŠ pažnja poklanja timskom radu, on se svake godine malo nadograđuje, u skladu s dobi učenika. Na primjer, učenici 4. razreda, tri puta tjedno po jedan sat provedu u timskom radu. U višim razredima, na svakom satu, barem mali dio gradiva obrade kroz timski rad.
Može se uočiti i veća opuštenost u nastavi. Učenici su uglavnom u čarapama, a u nekim učionicama postoji i kutak za odmor, s vrećama na podu ili krevetom. Učionice imaju i mini kuhinju.
U Hrvatskoj, učenici od 1. do 4. razreda imaju jednog učitelja, koji im predaje većinu predmeta, a u Finskoj, jedan učitelj je s učenicima od prvog do šestog razreda, te im predaje većinu predmeta. To je upravo i moguće jer se ne stavlja naglasak na širi opseg gradiva, nego se u osnovnoj školi uče same osnove, s naglaskom na razvoj suradničkog učenja.
Uočile su i razliku u udžbenicima i digitalnim alatima. Finski nastavnici imaju kvalitetnije digitalne materijale, uz pomoć koji učenici uče kroz igru, na njima zabavniji način.
Učiteljicama se svidio i predmet Financijska pismenost, u kojem učenici uče o novcu, koliko što košta, o režijama te općenito kako upravljati novcem. U hodniku škole, izloženi su neki od ručnih radova učenika, kao što su šivane torbe i jastuci, drvene tacne, kuhače. Velik broj finskih učenika se odlučuje da će pohađati, u sklopu Domaćinstva, rad s drvetom.
Kako njihov cilj nije ići u širinu gradiva, gradivo u kojem uče o prirodi, geografiji, kemiji, fizici, stavili su u jedan predmet, kojeg zovu Znanost. U predmetu Znanost, uče se osnove navedenih predmeta.
Sva nastava odvija se u jednoj smjeni, cjelodnevne nastave nema, a učenici 1. i 2. razreda imaju mogućnost boraviti u produženom boravku.
Učiteljice su ponijele i poklone za finske učitelje, nakit koji su izradili vrijedni zadrugari OŠ Mate Lovraka "Lovreki."
Članak napisala: Silvija Zova

[OPŠIRNIJE]



UVOD U FINSKI OBRAZOVNI MODEL- ERASMUS KA122
Matea Boškić / datum: 28. 4. 2024. 14:29

Učiteljskom vijeću OŠ Mate Lovraka Petrinje, učiteljice Ljiljana Sigur, Ivana Caban Augustić, Jelena Keserović, ravnateljica  Ankica Krnjajić Magdić i koordinatorica Erasmus+ projekta Jasna Anušić, prezentirale su koja su nova znanja i kompetencije usvojile na Erasmus+ strukturiranom tečaju za nastavnike ,, Introduction to the Finnish Educational Model'' na kojemu je uz njih sudjelovala i učiteljica engleskog jezika  Mirna Dejanović.  Tečaj su polazile u razdoblju od 11.3. do 16.3.2024. u Helsinkiju u organizaciji Europass Teacher Academy. Erasmus+ projekt KA122 ,,Pogled u budućnost''  vrijedan je 25 600 eura i traje do 31.8.2024.


Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+projekta.

 


[OPŠIRNIJE]



LOVRAKICE U HELSINKIJU U SKLOPU ERASMUS+ PROJEKTA ,,POGLED U BUDUĆNOST''
Matea Boškić / datum: 28. 3. 2024. 21:05

U razdoblju od 11.3 do 16.3.2024. učiteljice OŠ Mate Lovraka Petrinja Ljiljana Sigur, Jelena Keserović, Ivana Caban Augustić, Mirna Dejanović, Jasna Anušić (koordinatorica projekta) i ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić prisustvovale su stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta ,,Pogled u budućnost''. Strukturirani tečaj ,,Introduction to the Finnish Education Model'' održan je u Helsinkiju, a cilj mu je bio otkriti i prenijeti sve tajne uspješnog poučavanja unutar finskog obrazovnog sustava.

Šestodnevni tečaj obuhvaćao je predavanja o osnovama i pristupima unutar finskog kurikuluma i obrazovnog sustava koji se temelji na pojmovima wellbeing (dobrobiti učenika), co-oprational learning (suradničko učenje) i student-centered approches (pristupi usmjereni na učenika). Upoznale su s pojmom PERMA i njegovom primjenom u svrhu pozitivnog obrazovanja kojemu je glavna funkcija da učenici od malih nogu spoznaju pojam povjerenja i odgovornosti prema sebi i društvu. Svim sudionicima se najviše svidjela metoda ,,Stairs of Trust'' na kojoj temelje upravljanje razredom (classroom menagment). Finsko školstvo stremi uvođenju modela kao što su ,,Open Learning Space'' i ,,Deskless'' koji daje potpuno novi način provedbe nastave i nastavnog procesa. Učiteljice su isprobale digitalne alate i izrađivale digitalne sadržaje uz pomoć aplikacija kojima se koriste finski učitelji.

Studijskim posjetom Omnia Marketspace-u dobile su uvid u razvoj malog poduzetništva nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja, a posjet knjižnici Oodi objasnio je zašto Finci doživljavaju knjižnicu kao osnovni stup čitalačkog odgoja i dobar temelj uspješnog školstva. Po završetku tečaja trebale su izraditi prezentacije na temelje naučenoga te razmijeniti ideje kako bi novo naučeno mogle primijeniti u sklopu zakonskih okvira RH i pravilnika u svojoj školi. Osim iz Hrvatske, na tečaju su bili učitelji iz Nizozemske, Njemačke i Francuske.

Članak napisala Jasna Anušić, koordinator Erasmus+ projekta


[OPŠIRNIJE]



DISEMINACIJA JOB SHADOWINGA U FINSKOJ
Anamaria Glatki / datum: 11. 1. 2024. 14:40

Učiteljice Mirna Dejanović i Jasna Anušić prezentirale su Učiteljskom vijeću OŠ Mate Lovraka Petrinja svoje spoznaje, znanja i iskustva koja su stekle tijekom boravka u osnovnoj školi Sotungin Koulu u Helsinkiju u Finskoj u razdoblju od 11.12.-15.12.2023. godine. Erasmus+ projekt KA1 ,,Pogled u budućnost'' financiran je od strane Agencije za mobilnost i programe EU u vrijednosti od 25 932 eura u svrhu provedbe šest job shadowing-a (učiteljskih praksi u školi)  i šest strukturiranih tečaja za usavršavanje djelatnika  škole. Pozvale su i druge nastavnike i stručne suradnike da im se pridruže u stjecanju novih znanja i vještina te kreiranju i pisanju novih Erasmus projekata.

Obavijest pripremila Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus projekta.

 


[OPŠIRNIJE]



Erasmus+ avantura Lovrakica u Helsinkiju!
Anamaria Glatki / datum: 29. 12. 2023. 13:04

Učiteljice engleskog jezika Mirna Dejanović i Jasna Anušić te ravnateljica OŠ Mate Lovraka Petrinja Ankica Krnjajić Magdić provele su tjedan dana u Finskoj upoznavajući jedan od najboljih obrazovnih sustava na svijetu i uočavajući razlike s hrvatskim obrazovnim sustavom. Nastavničko hospitiranje se odvijalo u sklopu Erasmus+ projekta KA1 pod nazivom  ,,Pogled u budućnost’’. Job shadowing u Sotungin Koulu je uključivao sudjelovanje u nastavi i praćenje rada učitelja, praćenje aktivnosti i obveze učenika te praćenje organizacije nastave. Razlike koje su uočile bile su značajne. Što se tiče organizacije nastave, škola počinje u kolovozu, a završava u lipnju. Satovi im traju 45 minuta, odmor između dva sata je 15 minuta, a svi učenici idu na besplatan ručak u školsku kantinu u trajanju od pola sata. Nastava počinje u 9:00 sati. Nižim razredima nastava završava do 11:45, dok višim razredima do 15:00 sati. Cjelodnevne nastave nema, ali imaju produženi boravak. Sportaši koji su uključeni u udruženje URHEA prije nastave imaju treninge te im nastava jednom tjedno počinje kasnije.

Nastava je neusporedivo opuštenija nego u Hrvatskoj. Učenici se nastavnicima obraćaju imenom te puno otvorenije pristupaju komunikaciji, osobito u rješavanju problema i zadataka tijekom nastave. Veći je naglasak na praksi i radu rukama nego na teoriji. Puno je nastave na otvorenom. Tjelesna i zdravstvena kultura se odvija u školskoj dvorani i učenici su uglavnom bosi. Tijekom zimskog doba učenici za nastavu TZK koriste klizalište i skijalište, dok se tijekom ljepšeg vremena provodi orjientacija u prirodi. Učionice su digitalno opremljene, dok su specijalizirane učionice za rukotvorine vrhunski opremljene svim vrstama bušilica, brusilica, šivaćim strojevima...

U školi postoje prostori koji su namijenjeni za školski bend (zvučno izolirana prostorija s instrumentima), teretana, prostor za suvremeni ples i dvije kuhinje namijenjene za kulinarstvo. Za razliku od naših učenika koji u nastavi glazbene kulture imaju udžbenike i kajdanke, mali Finci imaju na raspolaganju sve vrste instrumenata od bubnjeva, bas gitare do sintisajzera. Od petog razreda svi učenici moraju znati svirati barem ukulele.

Učenike se ocjenjuje tek u četvrtom razredu, a ocjene se kreću od 4. do 10. Osnovna škola ima 9 razreda te nakon njezinog završetka imaju dvije mogućnosti za nastavak školovanja: opće školovanje i strukovno. Pri toj odluci im pomaže nastavni predmet koji se zove Student counselling (Savjetovanje učenike o izboru buduće karijere i planiranja puta koji će ih dovesti do toga).

Plaća učitelja početnika u Finskoj iznosi oko 3500 eura i zanimanje je to koje je vrlo cijenjeno.

Nakon provedenog job shadowinga, učiteljice su se vratile motivirane i spremne implementirati primjere dobre prakse u svoje nastavne procese u svrhu napredovanja svog znanja, svojih učenika i same škole.

Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+ projekta.


[OPŠIRNIJE]



RSS


 

ZAVRŠNA EVALUACIJA ERASMUS PROJEKTA CINDERELLA

Za provedeni Erasmus+ projekt ''Cinderella then and now- Discovering values'', koordinatorica projekta, Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika, ostvarila je 86/100 bodova te je na taj način osigurala pravo isplate konačnog iznosa bespovratnih sredstava u vrijednosti od 3 855,00 eura. Projekt je aktivno provođen od 2019. godine i u njemu su sudjelovale partneri države Velika Britanija, Italija, Poljska, Španjolska i Grčka.  Projekt je omogućio nastavnicima stručno usavršavanje u svim navedenim državama te mobilnosti četiri učenika naše škole u Italiji. Vrijednost cjelokupnog projekta iznosila je 19 278,00 eura. Sredstva koja će biti isplaćena na račun škole će biti utrošena na diseminaciju evaluiranog projekta i pisanje i razrađivanje novih Erasmus ideja.

Zahvaljujem ravnateljici Ankici Krnjajić Magdić na razumijevanju, podršci i spremnosti osnažiti nove ideje. Također bih zahvalila Mirni Dejanović koja je bila zadužena za organizaciju i planiranje aktivnosti. Hvala svim kolegicama koje su sudjelovale u provedbi mobilnosti u Hrvatskoj te se nadam da će se i one ohrabriti na ovakav korak.

Članak je napisala Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika

preskoči na navigaciju