« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja uspješno je završila Erasmus+ projekt "Pogled u budućnost" (broj 2023-1-HR01-KA122-SCH-000138683), čije je završno izvješće, koje je napisala koordinatorica Erasmus projekata Jasna Anušić, ocijenjeno s visokih 87 bodova od 100. Ova ocjena potvrđuje kvalitetu projekta koji je usmjeren na modernizaciju nastave putem digitalnih alata i inovativnih pedagoških pristupa.
Koordinatorice projekta, učiteljice engleskog jezika, Jasna Anušić i Mirna Dejanović, odigrale su ključnu ulogu u uspješnom vođenju i organizaciji aktivnosti. Njihova predanost, stručnost i timski rad osigurale su kvalitetnu provedbu svih faza projekta. Na mobilnostima su, uz koordinatorice, sudjelovale i učiteljice: Ljiljana Sigur, Ivana Caban Augustić, Jelena Keserović, Ivana Šalinović Jajčinović, Gorana Kelava, Silvija Zovak, te ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić. Navedenim učiteljicama i ravnateljici škole upućuje se posebna zahvala, jer je zajednički trud i rad svih dionika projekta doveo do ovog izvanrednog rezultata, čime je još jednom potvrđena važnost timskog rada i posvećenosti obrazovanju u našoj zajednici.
Projekt je financiran s ukupno 22.974,00 eura, a preostali iznos od 2.228,40 eura bit će isplaćen do 23. prosinca 2024. Ovaj uspjeh predstavlja značajan korak naprijed u unapređenju obrazovanja u školi te otvara mogućnosti za buduće međunarodne suradnje.
Članak pripremila Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+ projekta
Učiteljskom vijeću OŠ Mate Lovraka Petrinje, učiteljice Ljiljana Sigur, Ivana Caban Augustić, Jelena Keserović, ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić i koordinatorica Erasmus+ projekta Jasna Anušić, prezentirale su koja su nova znanja i kompetencije usvojile na Erasmus+ strukturiranom tečaju za nastavnike ,, Introduction to the Finnish Educational Model'' na kojemu je uz njih sudjelovala i učiteljica engleskog jezika Mirna Dejanović. Tečaj su polazile u razdoblju od 11.3. do 16.3.2024. u Helsinkiju u organizaciji Europass Teacher Academy. Erasmus+ projekt KA122 ,,Pogled u budućnost'' vrijedan je 25 600 eura i traje do 31.8.2024.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+projekta.
U razdoblju od 11.3 do 16.3.2024. učiteljice OŠ Mate Lovraka Petrinja Ljiljana Sigur, Jelena Keserović, Ivana Caban Augustić, Mirna Dejanović, Jasna Anušić (koordinatorica projekta) i ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić prisustvovale su stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta ,,Pogled u budućnost''. Strukturirani tečaj ,,Introduction to the Finnish Education Model'' održan je u Helsinkiju, a cilj mu je bio otkriti i prenijeti sve tajne uspješnog poučavanja unutar finskog obrazovnog sustava.
Šestodnevni tečaj obuhvaćao je predavanja o osnovama i pristupima unutar finskog kurikuluma i obrazovnog sustava koji se temelji na pojmovima wellbeing (dobrobiti učenika), co-oprational learning (suradničko učenje) i student-centered approches (pristupi usmjereni na učenika). Upoznale su s pojmom PERMA i njegovom primjenom u svrhu pozitivnog obrazovanja kojemu je glavna funkcija da učenici od malih nogu spoznaju pojam povjerenja i odgovornosti prema sebi i društvu. Svim sudionicima se najviše svidjela metoda ,,Stairs of Trust'' na kojoj temelje upravljanje razredom (classroom menagment). Finsko školstvo stremi uvođenju modela kao što su ,,Open Learning Space'' i ,,Deskless'' koji daje potpuno novi način provedbe nastave i nastavnog procesa. Učiteljice su isprobale digitalne alate i izrađivale digitalne sadržaje uz pomoć aplikacija kojima se koriste finski učitelji.
Studijskim posjetom Omnia Marketspace-u dobile su uvid u razvoj malog poduzetništva nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja, a posjet knjižnici Oodi objasnio je zašto Finci doživljavaju knjižnicu kao osnovni stup čitalačkog odgoja i dobar temelj uspješnog školstva. Po završetku tečaja trebale su izraditi prezentacije na temelje naučenoga te razmijeniti ideje kako bi novo naučeno mogle primijeniti u sklopu zakonskih okvira RH i pravilnika u svojoj školi. Osim iz Hrvatske, na tečaju su bili učitelji iz Nizozemske, Njemačke i Francuske.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinator Erasmus+ projekta
Učiteljice Mirna Dejanović i Jasna Anušić prezentirale su Učiteljskom vijeću OŠ Mate Lovraka Petrinja svoje spoznaje, znanja i iskustva koja su stekle tijekom boravka u osnovnoj školi Sotungin Koulu u Helsinkiju u Finskoj u razdoblju od 11.12.-15.12.2023. godine. Erasmus+ projekt KA1 ,,Pogled u budućnost'' financiran je od strane Agencije za mobilnost i programe EU u vrijednosti od 25 932 eura u svrhu provedbe šest job shadowing-a (učiteljskih praksi u školi) i šest strukturiranih tečaja za usavršavanje djelatnika škole. Pozvale su i druge nastavnike i stručne suradnike da im se pridruže u stjecanju novih znanja i vještina te kreiranju i pisanju novih Erasmus projekata.
Obavijest pripremila Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus projekta.
Učiteljice engleskog jezika Mirna Dejanović i Jasna Anušić te ravnateljica OŠ Mate Lovraka Petrinja Ankica Krnjajić Magdić provele su tjedan dana u Finskoj upoznavajući jedan od najboljih obrazovnih sustava na svijetu i uočavajući razlike s hrvatskim obrazovnim sustavom. Nastavničko hospitiranje se odvijalo u sklopu Erasmus+ projekta KA1 pod nazivom ,,Pogled u budućnost’’. Job shadowing u Sotungin Koulu je uključivao sudjelovanje u nastavi i praćenje rada učitelja, praćenje aktivnosti i obveze učenika te praćenje organizacije nastave. Razlike koje su uočile bile su značajne. Što se tiče organizacije nastave, škola počinje u kolovozu, a završava u lipnju. Satovi im traju 45 minuta, odmor između dva sata je 15 minuta, a svi učenici idu na besplatan ručak u školsku kantinu u trajanju od pola sata. Nastava počinje u 9:00 sati. Nižim razredima nastava završava do 11:45, dok višim razredima do 15:00 sati. Cjelodnevne nastave nema, ali imaju produženi boravak. Sportaši koji su uključeni u udruženje URHEA prije nastave imaju treninge te im nastava jednom tjedno počinje kasnije.
Nastava je neusporedivo opuštenija nego u Hrvatskoj. Učenici se nastavnicima obraćaju imenom te puno otvorenije pristupaju komunikaciji, osobito u rješavanju problema i zadataka tijekom nastave. Veći je naglasak na praksi i radu rukama nego na teoriji. Puno je nastave na otvorenom. Tjelesna i zdravstvena kultura se odvija u školskoj dvorani i učenici su uglavnom bosi. Tijekom zimskog doba učenici za nastavu TZK koriste klizalište i skijalište, dok se tijekom ljepšeg vremena provodi orjientacija u prirodi. Učionice su digitalno opremljene, dok su specijalizirane učionice za rukotvorine vrhunski opremljene svim vrstama bušilica, brusilica, šivaćim strojevima...
U školi postoje prostori koji su namijenjeni za školski bend (zvučno izolirana prostorija s instrumentima), teretana, prostor za suvremeni ples i dvije kuhinje namijenjene za kulinarstvo. Za razliku od naših učenika koji u nastavi glazbene kulture imaju udžbenike i kajdanke, mali Finci imaju na raspolaganju sve vrste instrumenata od bubnjeva, bas gitare do sintisajzera. Od petog razreda svi učenici moraju znati svirati barem ukulele.
Učenike se ocjenjuje tek u četvrtom razredu, a ocjene se kreću od 4. do 10. Osnovna škola ima 9 razreda te nakon njezinog završetka imaju dvije mogućnosti za nastavak školovanja: opće školovanje i strukovno. Pri toj odluci im pomaže nastavni predmet koji se zove Student counselling (Savjetovanje učenike o izboru buduće karijere i planiranja puta koji će ih dovesti do toga).
Plaća učitelja početnika u Finskoj iznosi oko 3500 eura i zanimanje je to koje je vrlo cijenjeno.
Nakon provedenog job shadowinga, učiteljice su se vratile motivirane i spremne implementirati primjere dobre prakse u svoje nastavne procese u svrhu napredovanja svog znanja, svojih učenika i same škole.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+ projekta.
ZAVRŠNA EVALUACIJA ERASMUS PROJEKTA CINDERELLA
Za provedeni Erasmus+ projekt ''Cinderella then and now- Discovering values'', koordinatorica projekta, Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika, ostvarila je 86/100 bodova te je na taj način osigurala pravo isplate konačnog iznosa bespovratnih sredstava u vrijednosti od 3 855,00 eura. Projekt je aktivno provođen od 2019. godine i u njemu su sudjelovale partneri države Velika Britanija, Italija, Poljska, Španjolska i Grčka. Projekt je omogućio nastavnicima stručno usavršavanje u svim navedenim državama te mobilnosti četiri učenika naše škole u Italiji. Vrijednost cjelokupnog projekta iznosila je 19 278,00 eura. Sredstva koja će biti isplaćena na račun škole će biti utrošena na diseminaciju evaluiranog projekta i pisanje i razrađivanje novih Erasmus ideja.
Zahvaljujem ravnateljici Ankici Krnjajić Magdić na razumijevanju, podršci i spremnosti osnažiti nove ideje. Također bih zahvalila Mirni Dejanović koja je bila zadužena za organizaciju i planiranje aktivnosti. Hvala svim kolegicama koje su sudjelovale u provedbi mobilnosti u Hrvatskoj te se nadam da će se i one ohrabriti na ovakav korak.
Članak je napisala Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika