2020-01-18 19:38:39

Radionice znakovnog jezika i Brailleovog pisma

Učenici 4.b razreda imali su 11. siječnja akitvan nastavni dan bez knjiga. Održane su dvije radionice u sklopu teme Čovjek i zdravlje. 

Prvu radionicu sporazumijevanja znakovim jezikom održala je gospođa Dajana Barukčić, majka našeg učenika Tomislava, koja je službeni prevoditelj hrvatskog znakovnog jezika u Udruzi gluhih i nagluhih osoba grada Siska. Pozdravila je učenike  u ime predsjednice Udruge, gospođe Vere Blankenhorn, koja je bila oduševljena našim pozivom i interesom. Učenike su odmah na početku iznenadili prijatelji Tomislav i David koji su im na znakovnom jeziku poručili: „Ja i moj prijatelj David znamo znakovni jezik i želimo vas naučiti“. Roditelj je upoznao učenike s oštećenjima sluha, načinom sporazumijevanja gluhih i nagluhih osoba te sa slušnim aparatićem i pužnicom kao medicinskim pomagalima. Naučili su da sluh može oštetiti velika buka, ali i slušalice mobitela. Prilikom sporazumijevanja znakovnim jezikom potrebno je oblikovati riječi i ustima bez vikanja, te gledati sugovornika ravno u lice kako bi ih mogao što bolje pratiti. Učenici su se aktivno uključili u učenje i uvježbavanje znakovnog jezika. Vrlo brzo su naučili pokazati poruku „Pozdrav od učenika 4.b razreda“. Zatim su odigrali poznati im Pokvareni telelefon, ali na znakovnom jeziku. Riječi znakovnog jezika podsjetili su učenike na igru pantomime.

Drugu radionicu održala je kolegica Antonija Ćosić Matijević, školski edukacijski rehabilitator, koja je također izrazila zadovoljstvo ovakvom inicijativom. Upoznala je učenike s Brailleovim pismom kojim čitaju i pišu slabovidne ili slijepe osobe, koristeći se osjetom dodira. Svako slovo sastoji se od šest točaka organiziranih u dva stupca sa po tri točke koje su udubljene ili ispupčene. Svakom slovu abecede odgovara određena kombinacija tih reljefnih točaka. Učenici su imali priliku praktično isprobati te razlike osjetom dodira, a prethodno prikrivenim vidom. Radionica im je bila jako zanimljiva. Podsjetila ih je na igru prepoznavanja predmeta  povezanih očiju. Dobili su i zadatak za samostalan rad.

I matematiku smo prilagodili nastavnom danu. Bacanjem kockica s brojevima do 10 učenici su u parovima uvježbavali tablicu množenja, na način da jedan u paru žmiri i sluša, a drugi otkucava po stolu brojeve te udarcom dlana označava matematički znak množenja. Nakon rješenja zadatka mijenjaju uloge. Onaj tko vidi, zapisuje matematički izraz i rezultat. Na satu hrvatskog jezika organizirali smo raspravu.

U sljedećoj galeriji pogledajte kako nam je bilo:

https://www.dropbox.com/sh/3vnnzflsy4jemmq/AADBpHCv7qmg5FdJE5unee8Xa?dl=0

                                                                              Učiteljica Lucija Gašparić


Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja