« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavajub djeca i odrasle osobe s disleksijom.
Disleksija je skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Ona nije bolest i ne liječi se, ali se prikladnom terapijom kod logopeda može znatno ublažiti. Vrlo često se pojavljuje u kombinaciji s disgrafijom (specifične teškoće pisanja) i diskalkulijom (specifične teškoće učenju matematike/aritmetike i u obavljanju matematičkih/aritmetičkih zadataka).
Disleksija se pojavljuje diljem svijeta, nije vezana za kulturu i jezik. Nije uvjetovana inteligencijom ni drugim sposobnostima, a nije ni problem ponašanja i motivacije. U jednakoj mjeri pogađa cijelu populaciju. Procjenjuje se da u Hrvatskoj 10% stanovništva pati od disleksije.
Vidljivi simptomi disleksije i disgrafije:
Disleksija stvara naročito velike probleme u školovanju i učenici koji imaju disleksiju trebaju pomoć da bi prevladali teškoće i uspješno se školovali, sukladno svojim sposobnostima i željama. Kako bi osvijestili što je disleksija i kako pružiti podršku osobama s disleksijom, edukacijska rehabilitatorica je prigodno na tu temu uredila inkluzivni pano škole i provela pedagoške radionice u razrednim odjelima gdje su uključeni neki od učenika s disleksijom. Na taj način se i naša škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!".
Stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica Antonija Ćosić