preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 314938
Ovaj mjesec: 3836
Ovaj tjedan: 740
Danas: 96
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
6. listopada – Međunarodni dan disleksije
Autor: Matea Boškić, 7. 10. 2018.

6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavajub djeca i odrasle osobe s disleksijom.

Disleksija je skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Ona nije bolest i ne liječi se, ali se prikladnom terapijom kod logopeda može znatno ublažiti. Vrlo često se pojavljuje u kombinaciji s disgrafijom (specifične teškoće pisanja) i diskalkulijom (specifične teškoće učenju matematike/aritmetike i u obavljanju matematičkih/aritmetičkih zadataka).

Disleksija se pojavljuje diljem svijeta, nije vezana za kulturu i jezik. Nije uvjetovana inteligencijom ni drugim sposobnostima, a nije ni problem ponašanja i motivacije. U jednakoj mjeri pogađa cijelu populaciju. Procjenjuje se da u Hrvatskoj 10% stanovništva pati od disleksije.

Vidljivi simptomi disleksije i disgrafije:

  • teškoće pri čitanju – slovkanje, nepovezivanje riječi
  • teškoće pri pisanju - izostavljanje slova u pisanju, zamjena slova ili slogova
  • neuredan rukopis
  • teškoće u pronalaženju primjerenog značenja riječi
  • teškoće u razumijevanju teksta
  • teškoće pri izražavanju misli u pisanom obliku
  • poteškoće pri upotrebi zamjenica i priloških oznaka
  • zabune u orijentaciji “ lijevo-desno” ili “ gore-dolje”
  • neprecizno i pogrešno ponavljanje onog što čuje
  • teškoće u matematici, vezane uz nizove brojeva ili redoslijed matematičkih operacija
  • teškoće u orijentaciji "jučer – danas - sutra" (što je bilo jučer, što je danas, a što će biti sutra), te pri orijentaciji na satu

Disleksija stvara naročito velike probleme u školovanju i učenici koji imaju disleksiju trebaju pomoć da bi prevladali teškoće i uspješno se školovali, sukladno svojim sposobnostima i željama. Kako bi osvijestili što je disleksija i kako pružiti podršku osobama s disleksijom, edukacijska rehabilitatorica je prigodno na tu temu uredila inkluzivni pano škole i provela pedagoške radionice u razrednim odjelima gdje su uključeni neki od učenika s disleksijom. Na taj način se i naša škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!".  

Stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica Antonija Ćosić




Priloženi dokumenti:
font.jpg (118.60 KB)
images08HXSKLK.jpg (13.17 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju